Tillämplighet

Dessa köpvillkor är tillämpliga ifall svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med desamma. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen, och för företag – Köplagen.

Priser
Alla priser som anges på våra sidor bygger på kontant betalning såvida ej annat avtalats. Med kontant betalning avser betalning mot postförskott (dvs betalning vid leverans) alternativt direktbetalning/förskott. Fraktkostnad tillkommer som gäller för valt leveranssätt. Vi friskriver oss från eventuella prisfel gällande alla produkter på vår hemsidan.

Leverans
Du som kund ansvarar för att leveransadressen är korrekt. Eventuella kostnader till följd av felaktig adress debiteras dig.
Vi kan ej sätta en bestämd leveranstid då det beror på vilken modell utav glasfiberpool kunden vill köpa (om den finns i lager eller ej)

Betalning utav poolpaket, glasfiberpooler
betalning sker i två steg. först sker en handpenning på 30% utav den totala summan vid bokning samt godkänd offert (detta är pengar som ej kommer återbetalas vid avbokning utav en glasfiberpool) därefter skall dem sista 70% utav den totala summan betalas innan utkörningen av glasfiberpoolen samt produkterna.
Vi har 10 dagars betalningsvillkor på samtliga produkter och glasfiberpooler

Ångerrätt
Glasfiberpooler som kund har betalat handpenning på kan ej begära återbetalning på denna handpenning. Då vi monterar skimmer,lampor och utlopp samt annan utrustning i glasfiberpoolen vilket ej går att återställa.

Garantier
Compass glasfiberpooler ger 40 års tätskiktsgaranti
familjepool med granit tillval ger 25 års tätskiktsgaranti
familjepool utan granit tillval ger 15 års tätskiktsgaranti

Information
Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, och fel i specifikation, på samtliga produkter i vårt sortiment, liksom på artiklar och tjänster. All bildinformation på våra sidor ska ses som illustrationer, och vi kan inte heller garantera att bild återger varans exakta utseende eller beskaffenhet.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

.
Fraktskador
Det åligger Kunden att kontrollera godset och antalet kollin vid leveranstillfället, innan kvittering av frakthandlingar görs. Om en transportskada upptäcks ska skadan anmälas snarast till Säljaren.

Synlig skada eller saknat kolli ska alltid noteras och kvitteras av chaufför. Ange kompletta uppgifter samt fotografera alltid skadan. Synlig skada, emballageskada eller saknat kolli som ej är noterad på fraktdokument vid mottagandet accepteras ej.

Dold skada anmäls till Säljaren inom skälig tid efter leveransmottagning. Bifoga alltid foto på skadan vid anmälan. Allt emballage skall sparas av Kunden, för möjlighet till besiktning.

Copyright 2025 © All rights Reserved. Hemsida Webbdesign Interwebsite Webbyrå